Wat is een Landingspagina?
Binnen marketing verwijst een landingspagina naar een standalone pagina die uitsluitend is gemaakt om websiteverkeer te ontvangen. Twee belangrijke kenmerken van een landingspagina zijn:
- De pagina gaat over 1 onderwerp
- Een duidelijke call to action
Ze worden het vaakst gebruikt in advertentiecampagnes om gegevens te verzamelen en traffic te genereren.
Als je bij Facebook op een advertentie klikt, word je naar een landingspagina gestuurd die als doel heeft om contactgegevens te verzamelen in ruil voor een e-book over.
De populariteit van de term Landingspagina (in Belgiƫ).
Landingspagina in de praktijk.
Een goede landingspagina kan je investering van je ppc of e-mailcampagne aanzienlijk terugwinnen. In plaats van bezoekers naar uw algemene website te sturen (waar ze misschien moeite hebben om te vinden wat ze zoeken), kunt u ze naar een speciaal ontworpen landingspagina sturen die ze precies de gewenste informatie geeft. Maar een effectieve landingspagina maken is niet hetzelfde als het maken van een succesvolle website of nieuwsbrief. Er zijn bepaalde richtlijnen waarmee je rekening moet houden om het succes van je landingspagina te maximaliseren.
- Je doel: Weet voor je begint wat het doel is van je landingspagina en campagne. En maak het zo specifiek mogelijk voor het beste resultaat.
- K.I.S.: Keep It Simple. Een landingspagina moet klaar en duidelijk zijn. Dat ene product staat niet enkel centraal, het is ook het enige wat op de landingspagina staat. Ook bij je call to action is simpel het beste. Vraag enkel naar de noodzakelijke gegevens.
- Design: Je landingspagina moet steeds in lijn zitten met de rest van je website maar ook met de campagne of het product. Zorg ook dat je call to action onmiddellijk zichtbaar is zodat mensen niet hoeven te scrollen.
- Testen: Test je pagina uitvoerig en in alle mogelijke vormen.
Hulp nodig bij het maken van een goede landingspagina? VDesign13 helpt je verder. Vraag een vrijblijvend gesprek aan.